niedziela, 14 kwietnia 2024

19.04.24

 

19.04.24


Dz 9, 1-20

„Gdy zbliżał się już w swojej podróży do Damaszku, olśniła go nagle światłość z nieba. A gdy upadł na ziemię, usłyszał głos, który mówił: Szawle, Szawle, dlaczego Mnie prześladujesz? Kto jesteś, Panie? - powiedział. A On: Ja jestem Jezus, którego ty prześladujesz. Wstań i wejdź do miasta, tam ci powiedzą, co masz czynić. Ludzie, którzy mu towarzyszyli w drodze, oniemieli ze zdumienia, słyszeli bowiem głos, lecz nie widzieli nikogo. Szaweł podniósł się z ziemi, a kiedy otworzył oczy, nic nie widział. Wprowadzili go więc do Damaszku, trzymając za ręce. Przez trzy dni nic nie widział i ani nie jadł, ani nie pił”. Jezus nawraca Pawła wyrzutem: „Szawle, Szawle, dlaczego Mnie prześladujesz?” W ten sposób Paweł odkrywa, że prześladując Kościół walczył z samym Bogiem.


J 6, 52-59

„Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie”. Jezus ostrzega Żydów, że bez Eucharystii nie będą mieć w sobie życia. Ciało i Krew Jezusa są drogą zjednoczenia z Nim, umożliwiają trwanie w Nim. Jezus otwiera się przed nami. Spożywający Jezusa może żyć z Nim i dla Niego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz