piątek, 19 kwietnia 2024

24.04.24

 

24.04.24


Dz 12, 24 – 13, 5a

„Gdy odprawili publiczne nabożeństwo i pościli, rzekł Duch Święty: Wyznaczcie mi już Barnabę i Szawła do dzieła, do którego ich powołałem. Wtedy po poście i modlitwie oraz po włożeniu na nich rąk, wyprawili ich. A oni wysłani przez Ducha Świętego zeszli do Seleucji, a stamtąd odpłynęli na Cypr. Gdy przybyli do Salaminy, głosili słowo Boże w synagogach żydowskich; mieli też Jana do pomocy”. Duch Święty prowadzi Kościół w jego działalności misyjnej. Mocą Kościoła jest post i modlitwa w posłuszeństwie Duchowi Świętemu.


J 12, 44-50

„Jezus zaś tak wołał: Ten, kto we Mnie wierzy, wierzy nie we Mnie, lecz w Tego, który Mnie posłał. A kto Mnie widzi, widzi Tego, który Mnie posłał. Ja przyszedłem na świat jako światło, aby każdy, kto we Mnie wierzy, nie pozostawał w ciemności. A jeżeli ktoś posłyszy słowa moje, ale ich nie zachowa, to Ja go nie sądzę. Nie przyszedłem bowiem po to, aby świat sądzić, ale aby świat zbawić”. Jezus broni się przed zarzutem nieposłuszeństwa Bogu. Wskazuje na swoje pełne posłuszeństwo wobec Ojca, co więcej stwierdza: „Kto Mnie widzi, widzi Tego, który Mnie posłał”. Ojciec jest „widzialny” w słowach i w działalności swojego Syna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz