niedziela, 21 kwietnia 2024

26.04.24

 

26.04.24


Dz 13, 26-33

Mówi Paweł o Jezusie: „Chociaż nie znaleźli w Nim żadnej winy zasługującej na śmierć, zażądali od Piłata, aby Go stracił. A gdy wykonali wszystko, co było o Nim napisane, zdjęli Go z krzyża i złożyli w grobie. Ale Bóg wskrzesił Go z martwych, a On ukazywał się przez wiele dni tym, którzy z Nim razem poszli z Galilei do Jerozolimy, a teraz dają świadectwo o Nim przed ludem”. Mówi najpierw o zbrodni ukrzyżowania Jezusa, a później o Jego zmartwychwstaniu i o świadectwie tych, którzy Go widzieli.


J 14, 1-6

Mówi Jezus o swojej śmierci i o swojej trosce o tych, których pozostawia: „A gdy odejdę i przygotuję wam miejsce, przyjdę powtórnie i zabiorę was do siebie, abyście i wy byli tam, gdzie Ja jestem. Znacie drogę, dokąd Ja idę. Odezwał się do Niego Tomasz: Panie, nie wiemy, dokąd idziesz. Jak więc możemy znać drogę? Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie”. Jest jedyną drogą prowadzącą do Ojca. Umożliwia życie Prawdą. Obdarza prawdziwym życiem w Duchu Świętym (por. J 15,26).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz