niedziela, 21 kwietnia 2024

28.04.24

 

28.04.24


Dz 9, 26-31

„Dopiero Barnaba przygarnął go i zaprowadził do Apostołów, i opowiedział im, jak w drodze [Szaweł] ujrzał Pana, który przemówił do niego, i z jaką siłą przekonania przemawiał w Damaszku w imię Jezusa. Dzięki temu przebywał z nimi w Jerozolimie. Przemawiał też i rozprawiał z hellenistami, którzy usiłowali go zgładzić”. Paweł po swoim nawróceniu przemawia w imię Jezusa i usiłuje do Niego prowadzić ludzi, którzy wcześniej zgładzili Szczepana.


1 J 3, 18-24

„Przykazanie zaś Jego jest takie, abyśmy wierzyli w imię Jego Syna, Jezusa Chrystusa, i miłowali się wzajemnie tak, jak nam nakazał. Kto wypełnia Jego przykazania, trwa w Bogu, a Bóg w nim; a to, że trwa On w nas, poznajemy po Duchu, którego nam dał”. Bóg wymaga od nas wiary w Jezusa i wzajemnej miłości. Jego przebywanie w nas poznajemy dzięki Duchowi w nas przebywającemu i działającemu.


J 15, 1-8

„Ja jestem prawdziwym krzewem winnym, a Ojciec mój jest tym, który [go] uprawia. Każdą latorośl, która we Mnie nie przynosi owocu, odcina, a każdą, która przynosi owoc, oczyszcza, aby przynosiła owoc obfitszy. Wy już jesteście czyści dzięki słowu, które wypowiedziałem do was. Wytrwajcie we Mnie, a Ja [będę trwał] w was. Podobnie jak latorośl nie może przynosić owocu sama z siebie - jeśli nie trwa w winnym krzewie - tak samo i wy, jeżeli we Mnie trwać nie będziecie”. Musimy trwać w Jezusie i liczyć się z koniecznością oczyszczenia nas przez Ojca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz