piątek, 26 kwietnia 2024

29.04.24

 

29.04.24


1 J 1, 5 – 2, 2

Mówi Jan: „Nowina, którą usłyszeliśmy od Niego i którą wam głosimy, jest taka: Bóg jest światłością, a nie ma w Nim żadnej ciemności. Jeżeli mówimy, że mamy z Nim współuczestnictwo, a chodzimy w ciemności, kłamiemy i nie postępujemy zgodnie z prawdą. Jeżeli zaś chodzimy w światłości, tak jak On sam trwa w światłości, wtedy mamy jedni z drugimi współuczestnictwo, a krew Jezusa, Syna Jego, oczyszcza nas z wszelkiego grzechu”. Bóg jest światłością i to nas zobowiązuje do życia w światłości i wtedy tworzymy z Nim wspólnotę, a krew Jezusa nas obmywa.


J 14, 21-26

„Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje. Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię mu siebie. Rzekł do Niego Juda, ale nie Iskariota: Panie, cóż się stało, że nam się masz objawić, a nie światu? W odpowiedzi rzekł do niego Jezus: Jeśli Mnie kto miłuje, będzie zachowywał moją naukę, a Ojciec mój umiłuje go, i przyjdziemy do niego, i będziemy u niego przebywać”. Miłość do Jezusa jest warunkiem umiłowania przez Ojca i Syna. Ta miłość jest warunkiem stałego przebywania Trójcy Przenajświętszej w człowieku.

Dodaje Jezus: „A Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem”. Duch, który jest naszym Obrońcą jest jednocześnie naszym Nauczycielem i prowadzi nas do Jezusa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz