czwartek, 25 stycznia 2024

30.01.24

 

30.01.24


2 Sm 18, 9-10. 14b. 24-25a. 31 – 19, 3

„Król zadrżał. Udał się do górnego pomieszczenia bramy i płakał. Chodząc tak mówił: Synu mój, Absalomie! Absalomie, synu mój, synu mój! Kto by dał, bym ja umarł zamiast ciebie? Absalomie, mój synu, mój synu! Joabowi zaś doniesiono: Król płacze. Rozpacza z powodu Absaloma. Tak więc zwycięstwo zmieniło się w tym dniu w żałobę dla całego ludu. Posłyszał bowiem lud w tym dniu wiadomość: Król martwi się z powodu swego syna”. Wielka jest miłość Dawida do jego zbuntowanego syna i wielkie jest współczucie wobec niego ze strony jego narodu.


Mk 5, 21-43

„Lecz On odsunął wszystkich, wziął z sobą tylko ojca, matkę dziecka oraz tych, którzy z Nim byli, i wszedł tam, gdzie dziecko leżało. Ująwszy dziewczynkę za rękę, rzekł do niej: Talitha kum, to znaczy: Dziewczynko, mówię ci, wstań! Dziewczynka natychmiast wstała i chodziła, miała bowiem dwanaście lat. I osłupieli wprost ze zdumienia. Przykazał im też z naciskiem, żeby nikt o tym nie wiedział, i polecił, aby jej dano jeść”. Jezus wskrzesza dziewczynkę ale prosi o zachowanie sekretu, by umożliwić jej normalne życie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz