poniedziałek, 1 stycznia 2024

3.01.24

 

3.01.24


1 J 2, 29 – 3, 6

„Popatrzcie, jaką miłością obdarzył nas Ojciec: zostaliśmy nazwani dziećmi Bożymi: i rzeczywiście nimi jesteśmy. Świat zaś dlatego nas nie zna, że nie poznał Jego. Umiłowani, obecnie jesteśmy dziećmi Bożymi, ale jeszcze się nie ujawniło, czym będziemy. Wiemy, że gdy się objawi, będziemy do Niego podobni, bo ujrzymy Go takim, jakim jest. Każdy zaś, kto pokłada w Nim tę nadzieję, uświęca się podobnie jak On jest święty”. Już jesteśmy dziećmi Bożymi, a kiedy staniemy przed Jezusem, On upodobni nas do siebie. Ta nadzieja ma nas mobilizować do oczyszczania z wszelkiego zauważanego zła.


J 1, 29-34

„Jan dał takie świadectwo: Ujrzałem Ducha, który jak gołębica zstępował z nieba i spoczął na Nim. Ja Go przedtem nie znałem, ale Ten, który mnie posłał, abym chrzcił wodą, powiedział do mnie: Ten, nad którym ujrzysz Ducha zstępującego i spoczywającego nad Nim, jest Tym, który chrzci Duchem Świętym. Ja to ujrzałem i daję świadectwo, że On jest Synem Bożym”. Jan rozpoznaje w Jezusie Syna Bożego, który chrzci Duchem Świętym. Każde słowo Jezusa jest natchnione przez Ducha, niesie Ducha i przeobraża słuchaczy ożywiając ich w mocy Ducha. Duch jest mocą uczniów Jezusa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz