wtorek, 17 stycznia 2023

20.01.23

 

20.01.23


Hbr 8, 6-13

Mówi Bóg przez proroka Jeremiasza: „Ponieważ oni nie wytrwali w moim przymierzu, przeto i Ja przestałem dbać o nich, mówi Pan. Takie jest przymierze, które zawrę z domem Izraela w owych dniach, mówi Pan. Dam prawo moje w ich myśli, a na sercach ich wypiszę je, i będę im Bogiem, a oni będą Mi ludem. I nikt nie będzie uczył swojego rodaka ani nikt swego brata, mówiąc: Poznaj Pana! Bo wszyscy Mnie poznają, od małego aż do wielkiego. Ponieważ ulituję się nad ich nieprawością i nie wspomnę więcej na ich grzechy”. Nowe Przymierze jest wypisane na sercach – jest to Prawo Ducha (por. Rz 8,2). Duch Święty broni przed złem i umożliwia czynienie dobra. Uwalnia od grzechów przez chrzest i przez sakrament pokuty.


Mk 3, 13-19

„Potem wyszedł na górę i przywołał do siebie tych, których sam chciał, a oni przyszli do Niego. I ustanowił Dwunastu, aby Mu towarzyszyli, by mógł wysyłać ich na głoszenie nauki, i by mieli władzę wypędzać złe duchy. Ustanowił więc Dwunastu: Szymona, któremu nadał imię Piotr; dalej Jakuba, syna Zebedeusza, i Jana, brata Jakuba, którym nadał przydomek Boanerges, to znaczy synowie gromu; dalej Andrzeja, Filipa, Bartłomieja, Mateusza, Tomasza, Jakuba, syna Alfeusza, Tadeusza, Szymona Gorliwego i Judasza Iskariotę, który właśnie Go wydał”. Jezus chce, byśmy byli z Nim, byśmy głosili Jego naukę i uwalniali ludzi od złych duchów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz