niedziela, 1 stycznia 2023

2.01.23

 

2.01.23


1 J 2,22-28

Któż zaś jest kłamcą, jeśli nie ten, kto zaprzecza, że Jezus jest Mesjaszem? Ten właśnie jest Antychrystem, który nie uznaje Ojca i Syna. Każdy, kto nie uznaje Syna, nie ma też i Ojca, kto zaś uznaje Syna, ten ma i Ojca”. Jest to definicja antychrysta – człowieka nie uznającego, że Jezus jest Chrystusem, namaszczonym przez Ojca Duchem Świętym. Sam Jezus tak to formułuje: „Albowiem jak Ojciec wskrzesza umarłych i ożywia, tak również i Syn ożywia tych, których chce. Ojciec bowiem nie sądzi nikogo, lecz cały sąd przekazał Synowi, aby wszyscy oddawali cześć Synowi, tak jak oddają cześć Ojcu. Kto nie oddaje czci Synowi, nie oddaje czci Ojcu, który Go posłał” (J 5,21-23). Lekceważenie Syna, jest lekceważeniem Ojca, który Go posyła. Jest odrzuceniem zbawienia, które otrzymujemy przez Syna.

Co do was, to namaszczenie, które otrzymaliście od Niego, trwa w was i nie potrzebujecie pouczenia od nikogo, ponieważ Jego namaszczenie poucza was o wszystkim”. Greckie słowo chrisma tłumaczone przez „namaszczenie” oznacza Ducha Świętego, Ducha Prawdy, o którym mówi Jezus: „A Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem” (J 14,26).


J 1,19-28

Faryzeusze pytają się Jana Chrzciciela: „Czemu zatem chrzcisz, skoro nie jesteś ani Mesjaszem, ani Eliaszem, ani prorokiem? Jan im tak odpowiedział: Ja chrzczę wodą. Pośród was stoi Ten, którego wy nie znacie, który po mnie idzie, a któremu ja nie jestem godzien odwiązać rzemyka u Jego sandała”. Chrzest Janowy prowadzi do wyznania i odpuszczenia grzechów, oczyszcza, umożliwia przyjęcie Jezusa i Jego Ewangelii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz