sobota, 30 września 2023

2.10.23

 

2.10.23


Wj 23, 20-23

„Oto Ja posyłam anioła przed tobą, aby cię strzegł w czasie twojej drogi i doprowadził cię do miejsca, które ci wyznaczyłem. Szanuj go i bądź uważny na jego słowa. Nie sprzeciwiaj się mu w niczym, gdyż nie przebaczy waszych przewinień, bo imię moje jest w nim. Jeśli będziesz wiernie słuchał jego głosu i wykonywał to wszystko, co ci polecam, będę nieprzyjacielem twoich nieprzyjaciół i będę odnosił się wrogo do odnoszących się tak do ciebie”. Mojżesz otrzymuje anioła, któremu ma być posłuszny. Bóg ostrzega go: „Nie sprzeciwiaj się mu w niczym, gdyż nie przebaczy waszych przewinień” – bo reprezentuje Boga, ale nie ma władzy przebaczania.


Mt 18, 1-5. 10

„W tym czasie uczniowie przystąpili do Jezusa z zapytaniem: Kto właściwie jest największy w królestwie niebieskim? On przywołał dziecko, postawił je przed nimi i rzekł: Zaprawdę, powiadam wam: Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego. Kto się więc uniży jak to dziecko, ten jest największy w królestwie niebieskim. I kto by przyjął jedno takie dziecko w imię moje, Mnie przyjmuje”. Trudne są słowa Jezusa: „Jeśli się nie odmienicie i nie staniecie jak dzieci, nie wejdziecie do królestwa niebieskiego”. Słabość, bezradność dziecka pomaga mu pokornie ufać Jezusowi, który może przełamać trudności w naszym wejściu do Królestwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz