piątek, 16 lutego 2024

19.02.24

 

19.02.24


Kpł 19, 1-2. 11-18

„Bądźcie świętymi, bo Ja jestem święty, Pan, Bóg wasz! Nie będziecie kraść, nie będziecie kłamać, nie będziecie oszukiwać jeden drugiego”. Będziecie świętymi – to bardziej obietnica niż rozkaz. Bóg jest twórcą naszej świętości. On daje przykazania i On pomaga je zachowywać.

„Nie będziesz żywił w sercu nienawiści do brata. Będziesz upominał bliźniego, aby nie zaciągnąć winy z jego powodu. Nie będziesz szukał pomsty, nie będziesz żywił urazy do synów twego ludu, ale będziesz miłował bliźniego jak siebie samego. Ja jestem Pan!” Mamy wychowywać się nawzajem – jest to trudne, ale konieczne. Pan obiecuje, że będziemy miłowali – jest to możliwe dzięki Duchowi Świętemu, którego nam daje (por. Rz 5,5).


Mt 25, 31-46

„Wtedy odezwie się Król do tych po prawej stronie: Pójdźcie, błogosławieni Ojca mojego, weźcie w posiadanie królestwo, przygotowane wam od założenia świata! Bo byłem głodny, a daliście Mi jeść; byłem spragniony, a daliście Mi pić; byłem przybyszem, a przyjęliście Mnie; byłem nagi, a przyodzialiście Mnie; byłem chory, a odwiedziliście Mnie; byłem w więzieniu, a przyszliście do Mnie”. Wiara prowadzi nas do Jezusa „ukrywającego się” w naszych bliskich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz