czwartek, 22 lutego 2024

26.02.24

 

26.02.24


Dn 9, 4b-10

Mówi Daniel: „I modliłem się do Pana, Boga mojego, wyznawałem i mówiłem: O Panie, Boże mój, wielki i straszliwy, który dochowujesz wiernie przymierza tym, co Ciebie kochają i przestrzegają Twoich przykazań. Zgrzeszyliśmy, zbłądziliśmy, popełniliśmy nieprawość i zbuntowaliśmy się, odstąpiliśmy od Twoich przykazań. Nie byliśmy posłuszni Twoim sługom, prorokom, którzy przemawiali w Twoim imieniu do naszych królów, do naszych przywódców, do naszych przodków i do całego narodu kraju”. Mówi o Bogu: „dochowujesz wiernie przymierza tym, co Ciebie kochają i przestrzegają Twoich przykazań”, ale jednocześnie wyznaje: „Zgrzeszyliśmy, zbłądziliśmy, popełniliśmy nieprawość i zbuntowaliśmy się, odstąpiliśmy od Twoich przykazań”. Widzi konsekwencje grzechu i buntu wobec Boga.


Łk 6, 36-38

Mówi Jezus: „Bądźcie miłosierni, jak Ojciec wasz jest miłosierny. Nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni; nie potępiajcie, a nie będziecie potępieni; odpuszczajcie, a będzie wam odpuszczone. Dawajcie, a będzie wam dane; miarę dobrą, natłoczoną, utrzęsioną i opływającą wsypią w zanadrza wasze. Odmierzą wam bowiem taką miarą, jaką wy mierzycie”. Wzywa nas do miłosierdzia i obiecuje Boże miłosierdzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz