piątek, 10 maja 2024

13.05.24

 

13.05.24


Dz 19, 1-8

„Zapytał ich: Czy otrzymaliście Ducha Świętego, gdy przyjęliście wiarę? A oni do niego: Nawet nie słyszeliśmy, że istnieje Duch Święty. Jaki więc chrzest przyjęliście? - zapytał. A oni odpowiedzieli: Chrzest Janowy. Jan udzielał chrztu nawrócenia, przemawiając do ludu, aby uwierzyli w Tego, który za nim idzie, to jest Jezusa - powiedział Paweł. Gdy to usłyszeli, przyjęli chrzest w imię Pana Jezusa. A kiedy Paweł włożył na nich ręce, Duch Święty zstąpił na nich. Mówili też językami i prorokowali”. Chrzest Jana przygotowuje na przyjęcie Jezusa przez nawrócenie. Paweł chrzci ich w imię Jezusa i udziela im Ducha Świętego przez nałożenie rąk. Duch daje im charyzmat języków i proroctwa.


J 16, 29-33

„Teraz wiemy, że wszystko wiesz i nie trzeba, aby Cię kto pytał. Dlatego wierzymy, że od Boga wyszedłeś. Odpowiedział im Jezus: Teraz wierzycie? Oto nadchodzi godzina, a nawet już nadeszła, że się rozproszycie - każdy w swoją stronę, a Mnie zostawicie samego. Ale Ja nie jestem sam, bo Ojciec jest ze Mną. To wam powiedziałem, abyście pokój we Mnie mieli. Na świecie doznacie ucisku, ale miejcie odwagę: Jam zwyciężył świat”. Z pewną goryczą, Jezus przepowiada uczniom, że zostawią Go samego. Stwierdza: „Jam zwyciężył świat”. Jezus nie uwalnia od świata i jego prześladowań, daje pokój i moc by przy Nim wytrwać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz