niedziela, 7 lipca 2024

14.07.24

 

14.07.24


Am 7, 12-15

I rzekł Amazjasz do Amosa: Widzący, idź, uciekaj sobie do ziemi Judy! I tam jedz chleb, i tam prorokuj! A w Betel więcej nie prorokuj, bo jest ono królewską świątynią i królewską budowlą. I odpowiedział Amos Amazjaszowi: Nie jestem ja prorokiem ani nie jestem uczniem proroków, gdyż jestem pasterzem i tym, który nacina sykomory. Od trzody bowiem wziął mnie Pan i rzekł do mnie Pan: Idź, prorokuj do narodu mego, izraelskiego!” Amazjasz zabrania Amosowi prorokować w Betel, boi się, że proroctwa Amosa o śmierci króla, o uprowadzeniu narodu w niewolę mogą się urzeczywistnić. Za próbę walki z prawdą głoszoną przez Boga za pośrednictwem proroka zostaje surowo ukarany. Mówi mu Amos: „Żona twoja w mieście będzie nierządnicą. Synowie zaś i córki twoje od miecza poginą. Ziemię twoją sznurem podzielą. Ty umrzesz na ziemi nieczystej, a Izrael zostanie ze swej ziemi uprowadzony” (Am 7,17).


Ef 1, 3-14

Niech będzie błogosławiony Bóg i Ojciec Pana naszego Jezusa Chrystusa, On napełnił nas wszelkim błogosławieństwem duchowym na wyżynach niebieskich - w Chrystusie. W Nim bowiem wybrał nas przed założeniem świata, abyśmy byli święci i nieskalani przed Jego obliczem. Z miłości przeznaczył nas dla siebie jako przybranych synów przez Jezusa Chrystusa, według postanowienia swej woli, ku chwale majestatu swej łaski, którą obdarzył nas w Umiłowanym”. Bóg chce „abyśmy byli święci i nieskalani przed Jego obliczem”. On ma moc obrony nas przed złem. On umacnia nas w dobrem.


Mk 6, 7-13

Ale idźcie obuci w sandały i nie wdziewajcie dwóch sukien! I mówił do nich: Gdy do jakiego domu wejdziecie, zostańcie tam, aż stamtąd wyjdziecie. Jeśli w jakim miejscu was nie przyjmą i nie będą słuchać, wychodząc stamtąd strząśnijcie proch z nóg waszych na świadectwo dla nich! Oni więc wyszli i wzywali do nawrócenia. Wyrzucali też wiele złych duchów oraz wielu chorych namaszczali olejem i uzdrawiali”. Jezus wysyła swoich apostołów na misje i wymaga od nich ubóstwa. Obdarza ich charyzmatami. Dzięki temu: „Wyrzucali też wiele złych duchów oraz wielu chorych namaszczali olejem i uzdrawiali”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz