wtorek, 30 lipca 2024

7.08.24

 

7.08.24


Jr 31, 1-7

„To mówi Pan: Znajdzie łaskę na pustyni naród ocalały od miecza; Izrael pójdzie do miejsca swego odpoczynku. Pan się mu ukaże z daleka: Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też zachowałem dla ciebie łaskawość. Znowu cię zbuduję i będziesz odbudowana, Dziewico-Izraelu!” Jeremiasz w swoich proroctwach ostrzega przed zbliżającą się zagładą, wzywa do pokuty, do nawrócenia. Jednocześnie daje narodowi w imieniu Boga nadzieję: „Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też zachowałem dla ciebie łaskawość”.


Mt 15, 21-28

Mówi Jezus: „Jestem posłany tylko do owiec, które poginęły z domu Izraela. A ona przyszła, upadła przed Nim i prosiła: Panie, dopomóż mi! On jednak odparł: Niedobrze jest zabrać chleb dzieciom a rzucić psom. A ona odrzekła: Tak, Panie, lecz i szczenięta jedzą z okruszyn, które spadają ze stołów ich panów. Wtedy Jezus jej odpowiedział: O niewiasto wielka jest twoja wiara; niech ci się stanie, jak chcesz! Od tej chwili jej córka była zdrowa”. Jezus jest zaskoczony wielką wiarą matki opętanej dziewczynki: „O niewiasto wielka jest twoja wiara; niech ci się stanie, jak chcesz!”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz