środa, 10 maja 2023

10.05.23

 

10.05.23


Dz 15, 1-6

Niektórzy przybysze z Judei nauczali braci: Jeżeli się nie poddacie obrzezaniu według zwyczaju Mojżeszowego, nie możecie być zbawieni”. Wielu spośród Żydów, którzy przyjęli Chrystusa uważało, że do zbawienia pogan konieczne jest jeszcze przyjęcie przez nich w pełni przykazań judaizmu. Paweł i Barnaba przeciwstawili się takiemu nauczaniu i udali się do Jerozolimy by uzyskać poparcie w tamtejszym Kościele.

Kiedy przybyli do Jerozolimy, zostali przyjęci przez Kościół, Apostołów i starszych. Opowiedzieli też, jak wielkich rzeczy Bóg przez nich dokonał. Lecz niektórzy nawróceni ze stronnictwa faryzeuszów oświadczyli: Trzeba ich obrzezać i zobowiązać do przestrzegania Prawa Mojżeszowego”. W Jerozolimie też spotykają się z faryzeuszami, którzy uważają, że obrzezanie i pełne przestrzeganie Prawa Mojżeszowego jest konieczne do zbawienia.


J 15, 1-8

Ja jestem prawdziwym krzewem winnym, a Ojciec mój jest tym, który [go] uprawia. Każdą latorośl, która we Mnie nie przynosi owocu, odcina, a każdą, która przynosi owoc, oczyszcza, aby przynosiła owoc obfitszy. Wy już jesteście czyści dzięki słowu, które wypowiedziałem do was. Wytrwajcie we Mnie, a Ja [będę trwał] w was. Podobnie jak latorośl nie może przynosić owocu sama z siebie - jeśli nie trwa w winnym krzewie - tak samo i wy, jeżeli we Mnie trwać nie będziecie”. W tej alegorii Jezus ukazuje nam konieczność trwania w Nim i w Jego nauczaniu. Bóg Ojciec dba o nasze oczyszczanie, o to byśmy przynosili obfite owoce miłości. Odcina tych, którzy owoców nie przynoszą. Nauczanie Jezusa też ma charakter oczyszczający wobec naszego chrześcijaństwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz