niedziela, 14 maja 2023

17.05.23

 

17.05.23


Dz 17, 15. 22 – 18, 1

Paweł w swojej obronie mówi: „Będąc więc z rodu Bożego, nie powinniśmy sądzić, że Bóstwo jest podobne do złota albo do srebra, albo do kamienia, wytworu rąk i myśli człowieka. Nie zważając na czasy nieświadomości, wzywa Bóg teraz wszędzie i wszystkich ludzi do nawrócenia, dlatego że wyznaczył dzień, w którym sprawiedliwie będzie sądzić świat przez Człowieka, którego na to przeznaczył, po uwierzytelnieniu Go wobec wszystkich przez wskrzeszenie Go z martwych”. Wzywa w imieniu Boga wszystkich do nawrócenia. Uprzedza, że Zmartwychwstały Jezus będzie nas wszystkich sprawiedliwie sądził.


J 16, 12-15

„Jeszcze wiele mam wam do powiedzenia, ale teraz [jeszcze] znieść nie możecie. Gdy zaś przyjdzie On, Duch Prawdy, doprowadzi was do całej prawdy. Bo nie będzie mówił od siebie, ale powie wszystko, cokolwiek usłyszy, i oznajmi wam rzeczy przyszłe. On Mnie otoczy chwałą, ponieważ z mojego weźmie i wam objawi. Wszystko, co ma Ojciec, jest moje. Dlatego powiedziałem, że z mojego weźmie i wam objawi”. Jezus jest świadom słabości swoich apostołów. Obiecuje Ducha Prawdy, który ma za zadanie prowadzić nas do wyzwalającej prawdy (por. J 8,32). Ma On też za zadanie objawiać nam przyszłość, byśmy byli do niej dobrze przygotowani.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz