piątek, 5 maja 2023

7.05.23

 

7.05.23


Dz 6, 1-7

Mówią Apostołowie: „Upatrzcież zatem, bracia, siedmiu mężów spośród siebie, cieszących się dobrą sławą, pełnych Ducha i mądrości! Im zlecimy to zadanie. My zaś oddamy się wyłącznie modlitwie i posłudze słowa. Spodobały się te słowa wszystkim zebranym i wybrali Szczepana, męża pełnego wiary i Ducha Świętego, Filipa, Prochora, Nikanora, Tymona, Parmenasa i Mikołaja, prozelitę z Antiochii. Przedstawili ich Apostołom, którzy modląc się włożyli na nich ręce. Wymagają od kandydatów na urząd diakona dobrej opinii, pełni Ducha i mądrości. Od początku wyróżnia się wśród nich Szczepan pełen wiary i Ducha Świętego. Otrzymują ten urząd przez modlitwę Apostołów i nałożenie ich rąk.


1 P 2, 4-9

„Zbliżając się do Tego, który jest żywym kamieniem, odrzuconym wprawdzie przez ludzi, ale u Boga wybranym i drogocennym, wy również, niby żywe kamienie, jesteście budowani jako duchowa świątynia, by stanowić święte kapłaństwo, dla składania duchowych ofiar, przyjemnych Bogu przez Jezusa Chrystusa. To bowiem zawiera się w Piśmie: Oto kładę na Syjonie kamień węgielny, wybrany, drogocenny, a kto wierzy w niego, na pewno nie zostanie zawiedziony”. Pokusą ludzkości jest możliwość odrzucenia Jezusa, a szansą wiara w Niego i połączenie się z Nim w budowaniu Kościoła.


J 14, 1-12

„Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie. Gdybyście Mnie poznali, znalibyście i mojego Ojca. Ale teraz już Go znacie i zobaczyliście. Rzekł do Niego Filip: Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy. Odpowiedział mu Jezus: Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: Pokaż nam Ojca? Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł”. Jezus jest drogą, która prowadzi nas bezpiecznie do Ojca. Jest prawdą, by nie utonąć w morzu kłamstw, jest prawdziwym życiem, by nie załamać się w apatii. W Jezusie widzimy Ojca. Dzięki Niemu poznajemy naszego Boga. On nas uczy, że pełna zależność od Ojca jest gwarancją prawdziwej wolności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz