piątek, 5 maja 2023

6.05.23

 

6.05.23


1 Kor 15, 1-8a

„Przypominam, bracia, Ewangelię, którą wam głosiłem, którąście przyjęli i w której też trwacie. Przez nią również będziecie zbawieni, jeżeli ją zachowacie tak, jak wam rozkazałem... Chyba żebyście uwierzyli na próżno. Przekazałem wam na początku to, co przejąłem: że Chrystus umarł - zgodnie z Pismem - za nasze grzechy, że został pogrzebany, że zmartwychwstał trzeciego dnia, zgodnie z Pismem”. Święty Paweł przekazuje Kościołowi w Koryncie Ewangelię jako źródło zbawienia, jako podstawę wiary koniecznej do zbawienia. Podstawowe są prawdy o śmierci i o zmartwychwstaniu Jezusa.


J 14, 6-14

„Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak tylko przeze Mnie. Gdybyście Mnie poznali, znalibyście i mojego Ojca. Ale teraz już Go znacie i zobaczyliście. Rzekł do Niego Filip: Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy. Odpowiedział mu Jezus: Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: Pokaż nam Ojca? Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł. Wierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie. Jeżeli zaś nie - wierzcie przynajmniej ze względu na same dzieła!” Jezus jest jedyną drogą prowadzącą do Ojca. Poznanie, coraz głębsze Jezusa prowadzi do poznania Ojca, a wręcz do zobaczenia Ojca w Jezusie, bo Ojciec jest w Jezusie, a Jezus w swoim Ojcu. Nawet słowa, które wypowiada Jezus pochodzą od Ojca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz