czwartek, 11 maja 2023

12.05.23

 

12.05.23


Dz 15, 22-31

Postanowiliśmy bowiem, Duch Święty i my, nie nakładać na was żadnego ciężaru oprócz tego, co konieczne. Powstrzymajcie się od ofiar składanych bożkom, od krwi, od tego, co uduszone, i od nierządu. Dobrze uczynicie, jeżeli powstrzymacie się od tego. Bywajcie zdrowi!” – to jest tak zwany dekret Soboru Jerozolimskiego. Listy św. Pawła wskazują, że najtrudniejsze dla pierwotnych chrześcijan było wstrzymywanie się od mięsa ofiarowywanego bożkom (por. Rz 14,21; 1 Kor 8).


J 15, 12-17

To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem. Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy ktoś życie swoje oddaje za przyjaciół swoich. Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję. Już was nie nazywam sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego, ale nazwałem was przyjaciółmi, albowiem oznajmiłem wam wszystko, co usłyszałem od Ojca mego”. Bardzo ważna jest Jezusowa definicja przyjaźni: „Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję” – to konkretne posłuszeństwo wobec Jezusa decyduje o tym, czy możemy nazywać się Jego przyjaciółmi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz