sobota, 13 maja 2023

14.05.23

 

14.05.23


Dz 8, 5-8. 14-17

„Filip przybył do miasta Samarii i głosił im Chrystusa. Tłumy słuchały z uwagą i skupieniem słów Filipa, ponieważ widziały znaki, które czynił. Z wielu bowiem opętanych wychodziły z donośnym krzykiem duchy nieczyste, wielu też sparaliżowanych i chromych zostało uzdrowionych”. Jest to typowa ewangelizacja charyzmatyczna, w której słowa Ewangelii są potwierdzane cudami zdziałanymi przez Jezusa (por. Mk 16,20).

Piotr i Jan przychodzą i modlą się za nawróconych przez Filipa: „aby mogli otrzymać Ducha Świętego. Bo na żadnego z nich jeszcze nie zstąpił. Byli jedynie ochrzczeni w imię Pana Jezusa. Wtedy więc wkładali [Apostołowie] na nich ręce, a oni otrzymywali Ducha Świętego”. Jest to działanie prowadzące do sakramentu bierzmowania.


1 P 3, 15-18

„Pana zaś Chrystusa miejcie w sercach za Świętego i bądźcie zawsze gotowi do obrony wobec każdego, kto domaga się od was uzasadnienia tej nadziei, która w was jest. A z łagodnością i bojaźnią [Bożą] zachowujcie czyste sumienie, ażeby ci, którzy oczerniają wasze dobre postępowanie w Chrystusie, doznali zawstydzenia właśnie przez to, co wam oszczerczo zarzucają. Lepiej bowiem - jeżeli taka wola Boża - cierpieć dobrze czyniąc, aniżeli czyniąc źle”. Ważne, by w sercach królowała miłość do Jezusa, a intelekt powinien być przygotowany do obrony wiary. Piotr mówi też o łagodności i o bojaźni Bożej, które to powinny nas cechować. Przygotowuje na cierpienia: „Lepiej bowiem - jeżeli taka wola Boża - cierpieć dobrze czyniąc, aniżeli czyniąc źle”.


J 14, 15-21

„Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze - Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna. Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie”. Duch Prawdy prowadzi nas do prawdy, broni przed kłamstwem i próbami zachwiania naszej wiary. Jest Obrońcą wobec zła tego świata.

Kryterium umiłowania Jezusa – to życie zgodne z Jego nauczaniem. Nagrodą jest miłość ze strony Boga Ojca i Jego Syna: „Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje. Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię mu siebie”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz