niedziela, 21 maja 2023

23.05.23

 

23.05.23


Dz 20, 17-27

Mówi Paweł: „Jak służyłem Panu z całą pokorą wśród łez i doświadczeń, które mnie spotkały z powodu zasadzek żydowskich. Jak nie uchylałem się tchórzliwie od niczego, co pożyteczne, tak że przemawiałem i nauczałem was publicznie i po domach, nawołując zarówno Żydów, jak i Greków do nawrócenia się do Boga i do wiary w Pana naszego Jezusa”. Odważnie nawoływał ludzi do nawrócenia, do przemiany życia, do wiary w Jezusa, do chrześcijaństwa.


J 17, 1-11a

„To powiedział Jezus, a podniósłszy oczy ku niebu, rzekł: Ojcze, nadeszła godzina. Otocz swego Syna chwałą, aby Syn Ciebie nią otoczył i aby mocą władzy udzielonej Mu przez Ciebie nad każdym człowiekiem dał życie wieczne wszystkim tym, których Mu dałeś. A to jest życie wieczne: aby znali Ciebie, jedynego prawdziwego Boga, oraz Tego, którego posłałeś, Jezusa Chrystusa”. Otaczanie chwałą – to ukazywanie ludziom prawdy o Bóstwie Ojca i Syna. Mówi Jezus: „Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy, kto w Niego wierzy, nie zginął, ale miał życie wieczne” (J 3,16). Dzięki wierze w Jezusa mamy życie wieczne, bo poznajemy przez miłość Boga, który jest Miłością (por. 1 J 4,8.16).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz