niedziela, 26 lutego 2023

27.02.23

 

27.02.23


Kpł 19, 1-2. 11-18

„Dalej Pan powiedział do Mojżesza: Mów do całej społeczności Izraelitów i powiedz im: Bądźcie świętymi, bo Ja jestem święty, Pan, Bóg wasz!”. Tekst oryginalny mówi: „będziecie świętymi” – jest to obietnica przyszłej świętości, a nie niewykonalny rozkaz.

Nie będziesz szukał pomsty, nie będziesz żywił urazy do synów twego ludu, ale będziesz miłował bliźniego jak siebie samego. Ja jestem Pan!”. Jezus rozszerza to przykazanie: „Słyszeliście, że powiedziano: Będziesz miłował swego bliźniego, a nieprzyjaciela swego będziesz nienawidził. A Ja wam powiadam: Miłujcie waszych nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was prześladują” (Mt 5,43-44).


Mt 25, 31-46

„Gdy Syn Człowieczy przyjdzie w swej chwale i wszyscy aniołowie z Nim, wtedy zasiądzie na swoim tronie pełnym chwały. I zgromadzą się przed Nim wszystkie narody, a On oddzieli jednych [ludzi] od drugich, jak pasterz oddziela owce od kozłów. Owce postawi po prawej, a kozły po swojej lewej stronie. Wtedy odezwie się Król do tych po prawej stronie: Pójdźcie, błogosławieni Ojca mojego, weźcie w posiadanie królestwo, przygotowane wam od założenia świata!”. Zadziwiająca jest łatwość separacji złych od dobrych. Dobroć na co dzień, miłosierdzie. Dobrzy otrzymują królestwo przygotowane dla nich przez Boga. Źli idą w ogień wieczny „przygotowany diabłu i jego aniołom”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz