czwartek, 27 kwietnia 2023

28.04.23

 

28.04.23


Dz 9, 1-20

Szaweł usiłuje zniszczyć Kościół, ale Jezus go nawraca: „Gdy zbliżał się już w swojej podróży do Damaszku, olśniła go nagle światłość z nieba. A gdy upadł na ziemię, usłyszał głos, który mówił: Szawle, Szawle, dlaczego Mnie prześladujesz? Kto jesteś, Panie? - powiedział. A On: Ja jestem Jezus, którego ty prześladujesz. Wstań i wejdź do miasta, tam ci powiedzą, co masz czynić”. Spotkanie ze Zmartwychwstałym, od którego Szaweł dowiaduje się, że to właśnie Jego prześladował w Jego Kościele. Dotknięty ślepotą, od Kościoła w Damaszku otrzymuje potrzebne łaski. Jeden z wierzących w Jezusa – Ananiasz: „Wszedł do domu, położył na nim ręce i powiedział: Szawle, bracie, Pan Jezus, który ukazał ci się na drodze, którą szedłeś, przysłał mnie, abyś przejrzał i został napełniony Duchem Świętym. Natychmiast jakby łuski spadły z jego oczu i odzyskał wzrok, i został ochrzczony. A gdy go nakarmiono, odzyskał siły”.


J 6, 52-59

„Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie”. Komunia święta jest według samego Jezusa konieczna – od jej przyjmowania zależy nasze życie. On jest prawdziwym pokarmem i napojem dla przyjmujących Go. Komunia łączy nas z Jezusem tak ściśle, że to nie tylko On w nas przebywa i działa, ale i my w sposób nieuświadomiony przebywamy w Nim, mamy dostęp do Jego niewyczerpanych bogactw. Żyjemy prawdziwym życiem tylko dzięki Jezusowi, przyjmowanemu przez nas w komunii świętej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz