wtorek, 11 lipca 2023

13.07.23

 

13.07.23


Rdz 44, 18-21. 23b-29; 45, 1-5

„Ja jestem Józef! Czy ojciec mój jeszcze żyje? Ale bracia nie byli w stanie mu odpowiedzieć, gdyż się go zlękli. On zaś rzekł do nich: Zbliżcie się do mnie! A gdy oni się zbliżyli, powtórzył: Ja jestem Józef, brat wasz, to ja jestem tym, którego sprzedaliście do Egiptu. Ale teraz nie smućcie się i nie wyrzucajcie sobie, żeście mnie sprzedali. Bo dla waszego ocalenia od śmierci Bóg wysłał mnie tu przed wami”. Józef odczytuje swoje sprzedanie do Egiptu jako Boży środek dla uratowania jego rodziny.


Mt 10, 7-15

„Idźcie i głoście: Bliskie już jest królestwo niebieskie. Uzdrawiajcie chorych, wskrzeszajcie umarłych, oczyszczajcie trędowatych, wypędzajcie złe duchy! Darmo otrzymaliście, darmo dawajcie! Nie zdobywajcie złota ani srebra, ani miedzi do swych trzosów. Nie bierzcie na drogę torby ani dwóch sukien, ani sandałów, ani laski! Wart jest bowiem robotnik swej strawy. A gdy przyjdziecie do jakiegoś miasta albo wsi, wywiedzcie się, kto tam jest godny, i u niego zatrzymajcie się, dopóki nie wyjdziecie”. Dla Jezusa misja apostołów to okazja do głoszenia zbliżającego się już królestwa Bożego, do uwalniania ludzi od złych duchów, do uzdrawiania ich. Ważny jest dla niego charyzmat ubóstwa, w którym mają to wszystko realizować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz