piątek, 21 lipca 2023

24.07.23

 

24.07.23


Wj 14, 5-9a. 10-18

„Pan rzekł do Mojżesza: Czemu głośno wołasz do Mnie? Powiedz Izraelitom, niech ruszają w drogę. Ty zaś podnieś swą laskę i wyciągnij rękę nad morze i rozdziel je na dwoje, a wejdą Izraelici w środek na suchą ziemię. Ja natomiast uczynię upartymi serca Egipcjan, że pójdą za nimi. Wtedy okażę moją potęgę wobec faraona, całego wojska jego, rydwanów i wszystkich jego jeźdźców. A gdy okażę moją potęgę wobec faraona, jego rydwanów i jeźdźców, wtedy poznają Egipcjanie, że ja jestem Pan”. Mojżesz ma na rozkaz Boga przedzielić morze i wprowadzić w nie swój naród. Wojska egipskie zatopione w morzu poznają w ten sposób moc Boga Izraela.


Mt 12, 38-42

„Ludzie z Niniwy powstaną na sądzie przeciw temu plemieniu i potępią je; ponieważ oni wskutek nawoływania Jonasza się nawrócili, a oto tu jest coś więcej niż Jonasz. Królowa z Południa powstanie na sądzie przeciw temu plemieniu i potępi je; ponieważ ona z krańców ziemi przybyła słuchać mądrości Salomona, a oto tu jest coś więcej niż Salomon”. Jezus jest mocniejszy od Jonasza, ale nie doprowadza Izraela do nawrócenia. Jest mądrzejszy od Salomona, ale jego mądrość jest zlekceważona (por. Mt 11,18-19).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz