poniedziałek, 4 marca 2024

14.03.24

 

14.03.24


Wj 32, 7-14

„Pan rzekł wówczas do Mojżesza: Zstąp na dół, bo sprzeniewierzył się lud twój, który wyprowadziłeś z ziemi egipskiej. Bardzo szybko odwrócili się od drogi, którą im nakazałem, i utworzyli sobie posąg cielca ulanego z metalu i oddali mu pokłon, i złożyli mu ofiary, mówiąc: Izraelu, oto twój bóg, który cię wyprowadził z ziemi egipskiej. I jeszcze powiedział Pan do Mojżesza: Widzę, że lud ten jest ludem o twardym karku”. Żydzi tak szybko odchodzą od posłuszeństwa wobec żywego Boga i czczą złotego cielca. Straszne jest ich kłamstwo: „Izraelu, oto twój bóg, który cię wyprowadził z ziemi egipskiej”.


J 5, 31-47

„Ja mam świadectwo większe od Janowego. Są to dzieła, które Ojciec dał Mi do wykonania; dzieła, które czynię, świadczą o Mnie, że Ojciec Mnie posłał. Ojciec, który Mnie posłał, On dał o Mnie świadectwo. Nigdy nie słyszeliście ani Jego głosu, ani nie widzieliście Jego oblicza; nie macie także słowa Jego, trwającego w was, bo wyście nie uwierzyli w Tego, którego On posłał”. Bóg Ojciec daje Jezusowi wielkie dzieła do wykonania. One świadczą o Jego Boskiej wszechmocy. Żydzi nie znają Boga, nie widzieli Jego oblicza, nie słyszeli Jego głosu, nie wierzą Jezusowi, którego Ojciec posłał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz