poniedziałek, 18 marca 2024

22.03.24

 

22.03.24


Jr 20, 10-13

„Ale Pan jest przy mnie jako potężny mocarz; dlatego moi prześladowcy ustaną i nie zwyciężą. Będą bardzo zawstydzeni swoją porażką, okryci wieczną i niezapomnianą hańbą. Panie Zastępów, Ty, który doświadczasz sprawiedliwego, patrzysz na nerki i serce, dozwól, bym zobaczył Twoją pomstę nad nimi. Tobie bowiem powierzyłem swą sprawę”. Jeremiasz raduje się z pomocy Najwyższego. Pragnie ujrzeć wymierzenie sprawiedliwości jego wrogom.


J 10, 31-42

„Odpowiedział im Jezus: Czyż nie napisano w waszym Prawie: Ja rzekłem: Bogami jesteście?Jeżeli [Pismo] nazywa bogami tych, do których skierowano słowo Boże - a Pisma nie można odrzucić - to jakżeż wy o Tym, którego Ojciec poświęcił i posłał na świat, mówicie: Bluźnisz, dlatego że powiedziałem: Jestem Synem Bożym? Jeżeli nie dokonuję dzieł mojego Ojca, to Mi nie wierzcie! Jeżeli jednak dokonuję, to choćbyście Mnie nie wierzyli, wierzcie moim dziełom, abyście poznali i wiedzieli, że Ojciec jest we Mnie, a Ja w Ojcu”. Zaskakujące są słowa Psalmu 82,6 skierowane przez Boga do sędziów Izraela: „Ja rzekłem: Jesteście bogami i wszyscy - synami Najwyższego”. Jezus z nich korzysta w swojej obronie, ale zasadniczym jej elementem nie są słowa Psalmu, ale Jego cuda, które wskazują na przebywanie Ojca w Synu, a Syna w Ojcu. To tajemnicze wzajemne przenikanie się Boskich Osób pozwala rozumieć inne słowa Jezusa: „Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: Pokaż nam Ojca? Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł” (J 14,9-10).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz