niedziela, 3 marca 2024

8.03.24

 

8.03.24


Oz 14, 2-10

„Co ma jeszcze Efraim wspólnego z bożkami? Ja go wysłuchuję i Ja nań spoglądam, Ja jestem jak cyprys zielony i Mnie zawdzięcza swój owoc. Któż jest tak mądry, aby to pojął, i tak rozumny, aby to rozważył? Bo drogi Pańskie są proste: kroczą nimi sprawiedliwi, lecz potykają się na nich grzesznicy”. Dobro jest proste i skutecznie prowadzi do szczęścia. Zło jest skomplikowane i prowadzi do nieszczęścia.


Mk 12, 28b-34

„Które jest pierwsze ze wszystkich przykazań? Jezus odpowiedział: Pierwsze jest: Słuchaj, Izraelu, Pan Bóg nasz, Pan jest jeden. Będziesz miłował Pana, Boga swego, całym swoim sercem, całą swoją duszą, całym swoim umysłem i całą swoją mocą. Drugie jest to: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Nie ma innego przykazania większego od tych”. Jezus w swoim nauczaniu akcentuje rolę umiłowania Boga. Ta miłość prowadzi do Boga, który jest Miłością (por. 1 J 4,8.16) ta miłość prowadzi do życia wiecznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz