piątek, 8 marca 2024

17.03.24

 

17.03.24


Jr 31, 31-34

„Lecz takie będzie przymierze, jakie zawrę z domem Izraela po tych dniach - wyrocznia Pana: Umieszczę swe prawo w głębi ich jestestwa i wypiszę na ich sercu. Będę im Bogiem, oni zaś będą Mi narodem. I nie będą się musieli wzajemnie pouczać jeden mówiąc do drugiego: Poznajcie Pana!” Pan obiecuje Jeremiaszowi nowe prawo, prawo Ducha (por. Rz 8,2), prawo, które będzie zapisane w sercach wierzących w Jezusa.


Hbr 5, 7-9

„Z głośnym wołaniem i płaczem za dni ciała swego zanosił On gorące prośby i błagania do Tego, który mógł Go wybawić od śmierci, i został wysłuchany dzięki swej uległości. A chociaż był Synem, nauczył się posłuszeństwa przez to, co wycierpiał. A gdy wszystko wykonał, stał się sprawcą zbawienia wiecznego dla wszystkich, którzy Go słuchają”. Jezus modli się do Ojca i otrzymuje łaskę zmartwychwstania. Uczył się posłuszeństwa, które jest takie trudne. By osiągnąć zbawienie musimy Mu być posłuszni.


J 12, 20-33

„Ten, kto kocha swoje życie, traci je, a kto nienawidzi swego życia na tym świecie, zachowa je na życie wieczne. A kto by chciał Mi służyć, niech idzie za Mną, a gdzie Ja jestem, tam będzie i mój sługa. A jeśli ktoś Mi służy, uczci go mój Ojciec”. Człowiek dla zachowania swojego życia i jego przyjemności gotów jest na nieposłuszeństwo wobec Boga. Bóg musi być dla nas ważniejszy. Za żadną cenę nie wolno nam Go zdradzać.

Jezus mówi o swojej walce ze złem. Pragnie przez swój Krzyż wyzwolić nas wszystkich od zła i obdarzyć zbawieniem: „Teraz odbywa się sąd nad tym światem. Teraz władca tego świata zostanie precz wyrzucony. A Ja, gdy zostanę nad ziemię wywyższony, przyciągnę wszystkich do siebie”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz