środa, 26 czerwca 2024

1.07.24

 

1.07.24


Am 2, 6-10. 13-16

„I Ja to wyprowadziłem was z Egiptu, wiodłem przez pustynię przez lat czterdzieści, byście posiedli ziemię Amorytów. Wzbudzałem spomiędzy waszych synów proroków, a spomiędzy waszych młodzieńców – nazirejczyków. Czyż nie było tak, synowie Izraela? - wyrocznia Pana. A wy dawaliście pić nazirejczykom wino i prorokom rozkazywaliście: Nie prorokujcie!” Bóg daje charyzmaty nazireatu i proroctwa, a ludzie są w stanie walczyć z charyzmatami i charyzmatykami i walczą w ten sposób z samym Bogiem.


Mt 8, 18-22

„Nauczycielu, pójdę za Tobą, dokądkolwiek się udasz. Jezus mu odpowiedział: Lisy mają nory i ptaki powietrzne - gniazda, lecz Syn Człowieczy nie ma miejsca, gdzie by głowę mógł oprzeć. Ktoś inny spośród uczniów rzekł do Niego: Panie, pozwól mi najpierw pójść i pogrzebać mojego ojca! Lecz Jezus mu odpowiedział: Pójdź za Mną, a zostaw umarłym grzebanie ich umarłych!” Jezus jest ubogi i bezdomny – jest to ryzyko dla Jego uczniów. Wymaga postawienia na pierwszym planie ewangelizacji, nawet za cenę odejścia od rodziny i obowiązków rodzinnych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz