wtorek, 27 sierpnia 2024

2.09.24

 

2.09.24


1 Kor 2, 1-5

„Tak też i ja przyszedłszy do was, bracia, nie przybyłem, aby błyszcząc słowem i mądrością głosić wam świadectwo Boże. Postanowiłem bowiem, będąc wśród was, nie znać niczego więcej, jak tylko Jezusa Chrystusa, i to ukrzyżowanego. I stanąłem przed wami w słabości i w bojaźni, i z wielkim drżeniem. A mowa moja i moje głoszenie nauki nie miały nic z uwodzących przekonywaniem słów mądrości, lecz były ukazywaniem ducha i mocy, aby wiara wasza opierała się nie na mądrości ludzkiej, lecz na mocy Bożej”. Retoryka może przekonywać, ale nie prowadzi do mocnej wiary. Paweł ma dostęp do mocy Bożej. Cuda, które ludzie widzą są prawdziwym i wiarygodnym świadectwem Jezusa zmartwychwstałego.


Łk 4, 16-30

„Podano Mu księgę proroka Izajasza. Rozwinąwszy księgę, natrafił na miejsce, gdzie było napisane: Duch Pański spoczywa na Mnie, ponieważ Mnie namaścił i posłał Mnie, abym ubogim niósł dobrą nowinę, więźniom głosił wolność, a niewidomym przejrzenie; abym uciśnionych odsyłał wolnymi, abym obwoływał rok łaski od Pana”. W synagodze w Nazarecie, Jezus wskazuje na Ducha, który Go posyła na głoszenie Ewangelii o dobrym Bogu uzdrawiającym i uwalniającym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz