czwartek, 22 sierpnia 2024

28.08.24

 

28.08.24


1 Krl 3, 11-14

Bóg mówi do Salomona: „Ponieważ poprosiłeś o to, a nie poprosiłeś dla siebie o długie życie ani też o bogactwa, i nie poprosiłeś o zgubę twoich nieprzyjaciół, ale poprosiłeś dla siebie o umiejętność rozstrzygania spraw sądowych, więc spełniam twoje pragnienie i daję ci serce mądre i rozsądne, takie, że podobnego tobie przed tobą nie było i po tobie nie będzie”. Mądre i rozsądne serce – to dar Boży, którego tak bardzo potrzebujemy.


J 17, 14-23a

„Ja im przekazałem Twoje słowo, a świat ich znienawidził za to, że nie są ze świata, jak i Ja nie jestem ze świata. Nie proszę, abyś ich zabrał ze świata, ale byś ich ustrzegł od złego. Oni nie są ze świata, jak i Ja nie jestem ze świata. Uświęć ich w prawdzie. Słowo Twoje jest prawdą. Jak Ty Mnie posłałeś na świat, tak i Ja ich na świat posłałem. A za nich Ja poświęcam w ofierze samego siebie, aby i oni byli uświęceni w prawdzie”. Jezus prosi Ojca: „Uświęć ich w prawdzie”. Świętość, żeby była prawdziwa musi być budowana na prawdzie, która oczyszcza, uświęca. Duch Prawdy daje głód prawdy i jest natchnieniem do poszukiwania prawdy, która wyzwala od grzechu, od kłamstwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz