poniedziałek, 19 sierpnia 2024

23.08.24

 

23.08.24


Ez 37, 1-14

„I patrzyłem, a oto powróciły ścięgna i wyrosło ciało, a skóra pokryła je z wierzchu, ale jeszcze nie było w nich ducha. I powiedział On do mnie: Prorokuj do ducha, prorokuj, o synu człowieczy, i mów do ducha: Tak powiada Pan Bóg: Z czterech wiatrów przybądź, duchu, i powiej po tych pobitych, aby ożyli. Wtedy prorokowałem tak, jak mi nakazał, i duch wstąpił w nich, a ożyli i stanęli na nogach - wojsko bardzo, bardzo wielkie”. Bóg objawia Ezechielowi moc proroctwa. Wzywa on Ducha i ten ożywia tłumy. Bóg chce tutaj pośrednictwa proroka, chce jego radości.


Mt 22, 34-40

„Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe? On mu odpowiedział: Będziesz miłował Pana Boga swego całym swoim sercem, całą swoją duszą i całym swoim umysłem. To jest największe i pierwsze przykazanie. Drugie podobne jest do niego: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i Prorocy”. Bóg prosi nas o miłość, o czas dla Niego i dla bliźnich. Z Jego pomocą jest to możliwe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz