środa, 8 marca 2023

11.03.23

 

11.03.23


Mi 7, 14-15. 18-20

Prorok Micheasz zapowiada zmiłowanie Pańskie. Bóg gładzi grzechy i daje dar nowego życia: „Któryż Bóg podobny Tobie, co oddalasz nieprawość, odpuszczasz występek Reszcie dziedzictwa Twego? Nie żywi On gniewu na zawsze, bo upodobał sobie miłosierdzie. Ulituje się znowu nad nami, zetrze nasze nieprawości i wrzuci w głębokości morskie wszystkie nasze grzechy”.


Łk 15, 1-3. 11-32

Wielka jest miłość ojca wobec syna. Nie oskarża. Nie przyjmuje rozpaczliwej deklaracji syna: „Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie, już nie jestem godzien nazywać się twoim synem”, a tylko raduje się z jego powrotu i skłania innych do dzielenia się jego radością: „A gdy był jeszcze daleko, ujrzał go jego ojciec i wzruszył się głęboko; wybiegł naprzeciw niego, rzucił mu się na szyję i ucałował go. A syn rzekł do niego: Ojcze, zgrzeszyłem przeciw Bogu i względem ciebie, już nie jestem godzien nazywać się twoim synem. Lecz ojciec rzekł do swoich sług: Przynieście szybko najlepszą szatę i ubierzcie go; dajcie mu też pierścień na rękę i sandały na nogi! Przyprowadźcie utuczone cielę i zabijcie: będziemy ucztować i bawić się, ponieważ ten mój syn był umarły, a znów ożył; zaginął, a odnalazł się. I zaczęli się bawić”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz