środa, 22 marca 2023

25.03.23

 

25.03.23


Iz 7, 10-14; 8, 10c

„Wtedy rzekł [Izajasz]: Słuchajcie więc, domu Dawidowy: Czyż mało wam naprzykrzać się ludziom, iż naprzykrzacie się także mojemu Bogu? Dlatego Pan sam da wam znak: Oto Panna pocznie i porodzi Syna, i nazwie Go imieniem Emmanuel”. Proroctwo o dziewiczym poczęciu i narodzeniu Jezusa prowadzi do Bożej Rodzicielki Maryi i do Jej Boskiego Syna, który zgodnie z proroctwem jest „Bogiem z nami” i dla nas.


Hbr 10, 4-10

„Przeto przychodząc na świat, mówi: Ofiary ani daru nie chciałeś, aleś Mi utworzył ciało; całopalenia i ofiary za grzech nie podobały się Tobie. Wtedy rzekłem: Oto idę - w zwoju księgi napisano o Mnie - abym spełniał wolę Twoją, Boże”. Jezus wypełnia wolę Ojca – zgodnie z proroctwem Psalmu 40,7 : „Nie chciałeś ofiary krwawej ani obiaty, lecz otwarłeś mi uszy” – gdzie otwarcie uszu umożliwia posłuszeństwo aż do śmierci na krzyżu.


Łk 1, 26-38

„Anioł wszedł do Niej i rzekł: Bądź pozdrowiona, pełna łaski, Pan z Tobą. Ona zmieszała się na te słowa i rozważała, co miałoby znaczyć to pozdrowienie. Lecz anioł rzekł do Niej: Nie bój się, Maryjo, znalazłaś bowiem łaskę u Boga. Oto poczniesz i porodzisz Syna, któremu nadasz imię Jezus. Będzie On wielki i będzie nazwany Synem Najwyższego, a Pan Bóg da Mu tron Jego praojca, Dawida. Będzie panował nad domem Jakuba na wieki, a Jego panowaniu nie będzie końca”. Anioł mówi Maryi w tekście greckim Ewangelii: chaire kecharitomene, czyli „Raduj się! Obdarzona łaskami”. Otrzymuje ogromną łaskę Bożego Macierzyństwa, a pod Krzyżem zadanie Matki Kościoła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz