piątek, 24 marca 2023

26.03.23

 

26.03.23


Ez 37, 12-14

Mówi Bóg do proroka Ezechiela: „Dlatego prorokuj i mów do nich: Tak mówi Pan Bóg: Oto otwieram wasze groby i wydobywam was z grobów, ludu mój, i wiodę was do kraju Izraela, i poznacie, że Ja jestem Pan, gdy wasze groby otworzę i z grobów was wydobędę, ludu mój. Udzielę wam mego ducha po to, byście ożyli, i powiodę was do kraju waszego, i poznacie, że Ja, Pan, to powiedziałem i wykonam - wyrocznia Pana Boga”. Zmartwychwstanie duchowe jest tutaj porównane do zmartwychwstania cielesnego. Zasadą nowego życia jest Duch Święty, który przemienia całego człowieka.


Rz 8, 8-11

„A ci, którzy żyją według ciała, Bogu podobać się nie mogą. Wy jednak nie żyjecie według ciała, lecz według Ducha, jeśli tylko Duch Boży w was mieszka. Jeżeli zaś kto nie ma Ducha Chrystusowego, ten do Niego nie należy. Jeżeli natomiast Chrystus w was mieszka, ciało wprawdzie podlega śmierci ze względu na [skutki] grzechu duch jednak posiada życie na skutek usprawiedliwienia. A jeżeli mieszka w was Duch Tego, który Jezusa wskrzesił z martwych, to Ten, co wskrzesił Chrystusa z martwych, przywróci do życia wasze śmiertelne ciała mocą mieszkającego w was swego Ducha”. Żyć według ciała – to żyć duchem tego świata, w duchu bezbożnictwa i pogardy dla Boga. Duch Święty zamieszkujący chrześcijanina, to znaczy należącego do Chrystusa, jest zasadą życia – teraz i po śmierci.


J 11, 1-45

„Marta rzekła do Jezusa: Panie, gdybyś tu był, mój brat by nie umarł. Lecz i teraz wiem, że Bóg da Ci wszystko, o cokolwiek byś prosił Boga. Rzekł do niej Jezus: Brat twój zmartwychwstanie. Rzekła Marta do Niego: Wiem, że zmartwychwstanie w czasie zmartwychwstania w dniu ostatecznym. Rzekł do niej Jezus: Ja jestem zmartwychwstaniem i życiem. Kto we Mnie wierzy, choćby i umarł, żyć będzie. Każdy, kto żyje i wierzy we Mnie, nie umrze na wieki. Wierzysz w to? Odpowiedziała Mu: Tak, Panie! Ja mocno wierzę, żeś Ty jest Mesjasz, Syn Boży, który miał przyjść na świat”. Jezus jest „zmartwychwstaniem i życiem”. Jest Bogiem ożywiającym i wskrzeszającym. Wierzyć w Niego jest gwarancją życia wiecznego, życia w Duchu Świętym – w miłości i prawdzie.

Jezus krzyczy: „Łazarzu, wyjdź na zewnątrz! I wyszedł zmarły, mając nogi i ręce powiązane opaskami, a twarz jego była zawinięta chustą. Rzekł do nich Jezus: Rozwiążcie go i pozwólcie mu chodzić!”. W ten prosty sposób wyprowadza z grobu swojego przyjaciela – Łazarza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz