środa, 14 czerwca 2023

16.06.23

 

16.06.23


Pwt 7, 6-11

„Uznaj więc, że Pan, Bóg twój, jest Bogiem, Bogiem wiernym, zachowującym przymierze i miłość do tysiącznego pokolenia względem tych, którzy Go miłują i strzegą Jego praw, lecz który odpłaca każdemu z nienawidzących Go, niszcząc go. Nie pozostawia bezkarnie tego, kto Go nienawidzi, odpłacając jemu samemu. Strzeż przeto poleceń, praw i nakazów, które ja tobie polecam dzisiaj pełnić”. Wobec miłujących Go, Bóg odpłaca wierną miłością i niszczy tych, którzy Go nienawidzą.


1 J 4, 7-16

„Poznajemy, że my trwamy w Nim, a On w nas, bo udzielił nam ze swego Ducha. My także widzieliśmy i świadczymy, że Ojciec zesłał Syna jako Zbawiciela świata. Jeśli kto wyznaje, że Jezus jest Synem Bożym, to Bóg trwa w nim, a on w Bogu. Myśmy poznali i uwierzyli miłości, jaką Bóg ma ku nam. Bóg jest miłością: kto trwa w miłości, trwa w Bogu, a Bóg trwa w nim”. Obecność i działalność Ducha w nas jest potwierdzeniem wzajemnego przenikania się z Bogiem. Mówi Jan: „Bóg trwa w nim, a on w Bogu”. „Bóg jest miłością: kto trwa w miłości, trwa w Bogu, a Bóg trwa w nim”. Miłość jako pierwszy z owoców Ducha (por. Ga 5,22) jest też głównym dowodem na nasze przebywanie w Bogu.


Mt 11, 25-30

„Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię. Weźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem, a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych. Albowiem jarzmo moje jest słodkie, a moje brzemię lekkie”. Z naszym zmęczeniem powinniśmy przychodzić do Jezusa. Jego „jarzmem” jest troska o nasze zbawienie. Mamy o nie zabiegać dla siebie i dla innych. Mamy unikać złości i uczyć się od Niego łagodności i pokory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz