piątek, 16 czerwca 2023

18.06.23

 

18.06.23


Wj 19, 2-6a

„Mojżesz wstąpił wtedy do Boga, a Pan zawołał na niego z góry i powiedział: Tak powiesz domowi Jakuba i to oznajmisz Izraelitom: Wyście widzieli, co uczyniłem Egiptowi, jak niosłem was na skrzydłach orlich i przywiodłem was do Mnie. Teraz jeśli pilnie słuchać będziecie głosu mego i strzec mojego przymierza, będziecie szczególną moją własnością pośród wszystkich narodów, gdyż do Mnie należy cała ziemia. Lecz wy będziecie Mi królestwem kapłanów i ludem świętym”. Bóg zaprasza Izrael do posłuszeństwa i obiecuje mu, że wtedy stanie się „królestwem kapłanów i ludem świętym”. Kapłaństwo pośredniczy między ludźmi i Bogiem. Świętość – to życie miłością do Boga i bliźniego.


Rz 5, 6-11

„Bóg zaś okazuje nam swoją miłość [właśnie] przez to, że Chrystus umarł za nas, gdyśmy byli jeszcze grzesznikami. Tym bardziej więc będziemy przez Niego zachowani od karzącego gniewu, gdy teraz przez krew Jego zostaliśmy usprawiedliwieni. Jeżeli bowiem, będąc nieprzyjaciółmi, zostaliśmy pojednani z Bogiem przez śmierć Jego Syna, to tym bardziej, będąc już pojednani, dostąpimy zbawienia przez Jego życie”. Przez śmierć Jezusa zostaliśmy usprawiedliwieni, otrzymaliśmy pełnię duchowego życia łączącego nas z Bogiem. Przez Jego życie uczymy się żyć z Bogiem i dla Boga, co prowadzi do zbawienia.


Mt 9, 36 – 10, 8

„Tych to Dwunastu wysłał Jezus, dając im następujące wskazania: Nie idźcie do pogan i nie wstępujcie do żadnego miasta samarytańskiego! Idźcie raczej do owiec, które poginęły z domu Izraela. Idźcie i głoście: Bliskie już jest królestwo niebieskie. Uzdrawiajcie chorych, wskrzeszajcie umarłych, oczyszczajcie trędowatych, wypędzajcie złe duchy! Darmo otrzymaliście, darmo dawajcie!” Ewangelia – to głoszenie Królestwa, panowania Boga w ludziach. Jest to panowanie widoczne przez różnego rodzaju cuda – uzdrowienia, wskrzeszenia, oczyszczenia i uwolnienia od złych duchów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz