wtorek, 6 czerwca 2023

8.06.23

 

8.06.23


Pwt 8, 2-3. 14b-16a

„Pamiętaj na wszystkie drogi, którymi cię prowadził Pan, Bóg twój, przez te czterdzieści lat na pustyni, aby cię utrapić, wypróbować i poznać, co jest w twym sercu; czy strzeżesz Jego nakazu, czy też nie. Utrapił cię, dał ci odczuć głód, żywił cię manną, której nie znałeś ani ty, ani twoi przodkowie, bo chciał ci dać poznać, że nie samym tylko chlebem żyje człowiek, ale człowiek żyje wszystkim, co pochodzi z ust Pana. Niech się twe serce nie unosi pychą, nie zapominaj o Panu, Bogu twoim, który cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli”. Wędrówka przez pustynię była próbą dla Izraela, miała go nauczyć, że „człowiek żyje wszystkim, co pochodzi z ust Pana” – nie tylko manną, ale i słowem, nauczaniem. Była ostrzeżeniem przed pychą.


1 Kor 10, 16-17

Mówi święty Paweł: „Kielich błogosławieństwa, który błogosławimy, czy nie jest udziałem we Krwi Chrystusa? Chleb, który łamiemy, czyż nie jest udziałem w Ciele Chrystusa? Ponieważ jeden jest chleb, przeto my, liczni, tworzymy jedno Ciało. Wszyscy bowiem bierzemy z tego samego chleba”. Wskazuje na jednoczący charakter Eucharystii, w której Jezus nas łączy ze sobą.


J 6, 51-58


„Rzekł do nich Jezus: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli nie będziecie spożywali Ciała Syna Człowieczego i nie będziecie pili Krwi Jego, nie będziecie mieli życia w sobie. Kto spożywa moje Ciało i pije moją Krew, ma życie wieczne, a Ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym. Ciało moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem. Kto spożywa moje Ciało i Krew moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim. Jak Mnie posłał żyjący Ojciec, a Ja żyję przez Ojca, tak i ten, kto Mnie spożywa, będzie żył przeze Mnie”. Eucharystia jest zasadą życia wiecznego i daje nam nadzieję na wskrzeszenie w dniu ostatecznym. Dzięki niej wchodzimy w Jezusa, w bogactwo Jego Boskiego życia, a On wchodzi w nas, by nas przemieniać na swoje podobieństwo. Jezus żyje dla Ojca, a dzięki Eucharystii możemy żyć dla Jezusa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz