sobota, 14 października 2023

22.10.23

 

22.10.23


Iz 45, 1. 4-6

„Ja jestem Pan, i nie ma innego. Poza Mną nie ma Boga. Przypaszę ci broń, chociaż Mnie nie znałeś, aby wiedziano od wschodu słońca aż do zachodu, że beze Mnie nie ma niczego. Ja jestem Pan, i nie ma innego”. Nasz Bóg wybrał pogańskiego władcę Cyrusa, by przez niego uwolnić Żydów z niewoli babilońskiej. Przy okazji udowadnia On swoje panowanie nad całym światem i to, że jest jedynym prawdziwym Bogiem.


1 Tes 1, 1-5b

„Wiemy, bracia przez Boga umiłowani, o wybraniu waszym, bo nasze głoszenie Ewangelii wśród was nie dokonało się przez samo tylko słowo, lecz przez moc i przez Ducha Świętego, z wielką siłą przekonania. Wiecie bowiem, jacy byliśmy dla was, przebywając wśród was”. Bóg udowodnił powołanie Tesaloniczan do wiary przez cuda, jakich tam dokonał w mocy Ducha Świętego, którymi uwiarygodnił ewangelizację Pawła.


Mt 22, 15-21

„Powiedz nam więc, jak Ci się zdaje? Czy wolno płacić podatek Cezarowi, czy nie? Jezus przejrzał ich przewrotność i rzekł: Czemu Mnie wystawiacie na próbę, obłudnicy? Pokażcie Mi monetę podatkową! Przynieśli Mu denara. On ich zapytał: Czyj jest ten obraz i napis? Odpowiedzieli: Cezara. Wówczas rzekł do nich: Oddajcie więc Cezarowi to, co należy do Cezara, a Bogu to, co należy do Boga”. Jezus rozpoznaje zasadzkę, ale wymaga jeszcze więcej – nie tylko płacenia podatków Rzymianom, ale i wierności zobowiązaniom jakie mamy wobec Boga: „Biada wam, uczeni w Piśmie i faryzeusze, obłudnicy! Bo dajecie dziesięcinę z mięty, kopru i kminku, lecz pomijacie to, co ważniejsze jest w Prawie: sprawiedliwość, miłosierdzie i wiarę. To zaś należało czynić, a tamtego nie opuszczać. Przewodnicy ślepi, którzy przecedzacie komara, a połykacie wielbłąda!” (Mt 23,23-24). Jezus wymaga uczciwego sądu w poszukiwaniu prawdy i nie kierowania się fałszywymi opiniami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz