poniedziałek, 2 października 2023

4.10.23

 

4.10.23


Ga 6, 14-18

„Co do mnie, nie daj Boże, bym się miał chlubić z czego innego, jak tylko z krzyża Pana naszego Jezusa Chrystusa, dzięki któremu świat stał się ukrzyżowany dla mnie, a ja dla świata. Bo ani obrzezanie nic nie znaczy ani nieobrzezanie, tylko nowe stworzenie. Na wszystkich tych, którzy się tej zasady trzymać będą, i na Izraela Bożego [niech zstąpi] pokój i miłosierdzie! Odtąd niech już nikt nie sprawia mi przykrości: przecież ja na ciele swoim noszę blizny, znamię przynależności do Jezusa”. Paweł mówi o stygmatach, które nosił on i święty Franciszek. Chlubi się krzyżem Jezusa, dzięki któremu świat został dla niego ukrzyżowany, bo widzi go w Jezusie i dla Jezusa. On sam też został ukrzyżowany, bo żyje już dla Jezusa, a nie dla świata.


Mt 11, 25-30

„Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię. Weźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem, a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych. Albowiem jarzmo moje jest słodkie, a moje brzemię lekkie”. Jezus wzywa nas utrudzonych i cierpiących by nas wspomóc. Mamy z Nim i dla Niego zatroszczyć się o zbawienie nasze i innych ludzi. Środkami wiodącymi do tego są łagodność i pokora Jezusa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz