poniedziałek, 23 października 2023

27.10.23

 

27.10.23


Rz 7, 18-25a

Mówi Paweł: „Jestem bowiem świadom, że we mnie, to jest w moim ciele, nie mieszka dobro; bo łatwo przychodzi mi chcieć tego, co dobre, ale wykonać - nie. Nie czynię bowiem dobra, którego chcę, ale czynię to zło, którego nie chcę. Jeżeli zaś czynię to, czego nie chcę, już nie ja to czynię, ale grzech, który we mnie mieszka. A zatem stwierdzam w sobie to prawo, że gdy chcę czynić dobro, narzuca mi się zło”. Jest to zniewolenie przez wady, które są umiejętnością czynienia zła. Zło może być przyjemne i narzuca się słabej woli. Tylko Duch Święty swoją mocą może pokonać siły zła i skłonić słabą wolę do czynienie trudnego dobra.


Łk 12, 54-59

Mówi Jezus: „Gdy ujrzycie chmurę podnoszącą się na zachodzie, zaraz mówicie: Deszcz idzie. I tak bywa. A gdy wiatr wieje z południa, powiadacie: Będzie upał. I bywa. Obłudnicy, umiecie rozpoznawać wygląd ziemi i nieba, a jakże obecnego czasu nie rozpoznajecie? I dlaczego sami z siebie nie rozróżniacie tego, co jest słuszne?” Ludzie bardzo łatwo dają się manipulować obiegowym opiniom. Faryzeusze i uczeni w Piśmie oczerniali Jezusa, a ludzie, mimo że słuchali Jezusa i widzieli wspaniałe cuda, które czynił na ich oczach, zwrócili się przeciw Jezusowi i Mu nie uwierzyli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz