środa, 14 grudnia 2022

16.12.22

 

16.12.22


Iz 56, 1-3a. 6-8

„Tak mówi Pan: Zachowujcie prawo i przestrzegajcie sprawiedliwości, bo moje zbawienie już wnet nadejdzie i moja sprawiedliwość ma się objawić. Błogosławiony człowiek, który tak czyni, i syn człowieczy, który się stosuje do tego: czuwając, by nie pogwałcić szabatu, i pilnując swej ręki, by się nie dopuściła żadnego zła”. Bóg wzywa nas do zachowania prawa miłości, do poszukiwania prawdy i życia zgodnie z nią – to znaczy w sprawiedliwości.


J 5, 33-36

„Wysłaliście poselstwo do Jana i on dał świadectwo prawdzie. Ja nie zważam na świadectwo człowieka, ale mówię to, abyście byli zbawieni. On był lampą, co płonie i świeci, wy zaś chcieliście radować się krótki czas jego światłem. Ja mam świadectwo większe od Janowego. Są to dzieła, które Ojciec dał Mi do wykonania; dzieła, które czynię, świadczą o Mnie, że Ojciec Mnie posłał”. Jezus porównuje Jana do świecącej lampy, bo przygotowywał Izraela na przyjście Chrystusa. Jezus opiera swój autorytet na dziełach, które otrzymał od Boga-Ojca i które wykonał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz