poniedziałek, 7 sierpnia 2023

10.08.23

 

10.08.23


Mdr 3, 1-9

„A dusze sprawiedliwych są w ręku Boga i nie dosięgnie ich męka. Zdało się oczom głupich, że pomarli, zejście ich poczytano za nieszczęście i odejście od nas za unicestwienie, a oni trwają w pokoju. Choć nawet w ludzkim rozumieniu doznali kaźni, nadzieja ich pełna jest nieśmiertelności. Po nieznacznym skarceniu dostąpią dóbr wielkich, Bóg ich bowiem doświadczył i znalazł ich godnymi siebie”. Śmierć sprawiedliwych jest próbą wiary dla otaczającego świata. Śmierć męczenników wyglądała jak ich ostateczna klęska, a była tylko Bożym doświadczeniem, po którym otrzymują wielkie dobra od Wszechmocnego Boga.


J 12, 24-26

„Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli ziarno pszenicy wpadłszy w ziemię nie obumrze, zostanie tylko samo, ale jeżeli obumrze, przynosi plon obfity. Ten, kto kocha swoje życie, traci je, a kto nienawidzi swego życia na tym świecie, zachowa je na życie wieczne. A kto by chciał Mi służyć, niech idzie za Mną, a gdzie Ja jestem, tam będzie i mój sługa. A jeśli ktoś Mi służy, uczci go mój Ojciec”. Jezus uświadamia konieczność wyboru – co jest dla nas ważniejsze – On sam, czy nasze życie i samorealizacja. Szansą jest pokorna służba Jezusowi. Obiecuje On nam wielką nagrodę ze strony swojego Ojca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz