piątek, 18 sierpnia 2023

20.08.23

 

20.08.23


Iz 56, 1. 6-7

Cudzoziemców zaś, którzy się przyłączyli do Pana, ażeby Mu służyć i ażeby miłować imię Pana i zostać Jego sługami - wszystkich zachowujących szabat bez pogwałcenia go i trzymających się mocno mojego przymierza, przyprowadzę na moją Świętą Górę i rozweselę w moim domu modlitwy. Całopalenia ich oraz ofiary będą przyjęte na moim ołtarzu, bo dom mój będzie nazwany domem modlitwy dla wszystkich narodów”. Bóg zaprasza wszystkie narody do swojej świątyni, która ma się stać domem modlitwy dla wszystkich, którzy chcą się tam modlić i chcą być wiernymi Panu.


Rz 11, 13-15. 29-32

Bo dary łaski i wezwanie Boże są nieodwołalne. Podobnie bowiem jak wy niegdyś byliście nieposłuszni Bogu, teraz zaś z powodu ich nieposłuszeństwa dostąpiliście miłosierdzia, tak i oni stali się teraz nieposłuszni z powodu okazanego wam miłosierdzia, aby i sami mogli dostąpić miłosierdzia. Albowiem Bóg poddał wszystkich nieposłuszeństwu, aby wszystkim okazać swe miłosierdzie”. Każdy człowiek, z dowolnego narodu może ulec pokusie nieposłuszeństwa wobec Boga i każdy może otrzymać łaskę przebaczenia grzechów dzięki Bożemu miłosierdziu.


Mt 15, 21-28

Lecz On odpowiedział: Jestem posłany tylko do owiec, które poginęły z domu Izraela. A ona przyszła, upadła przed Nim i prosiła: Panie, dopomóż mi! On jednak odparł: Niedobrze jest zabrać chleb dzieciom a rzucić psom. A ona odrzekła: Tak, Panie, lecz i szczenięta jedzą z okruszyn, które spadają ze stołów ich panów. Wtedy Jezus jej odpowiedział: O niewiasto wielka jest twoja wiara; niech ci się stanie, jak chcesz! Od tej chwili jej córka była zdrowa”. Jezus jest bardzo ograniczony w swojej misji: „Jestem posłany tylko do owiec, które poginęły z domu Izraela” – to znaczy do tych Izraelitów, którzy zgrzeszyli i oddalili się od Boga. Może jednak czynić wyjątki i dlatego uwalnia dziewczynkę nie pochodzącą z Izraela od złego ducha.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz