piątek, 25 sierpnia 2023

28.08.23

 

28.08.23


Kol 3, 12-17

„Jako więc wybrańcy Boży - święci i umiłowani - obleczcie się w serdeczne miłosierdzie, dobroć, pokorę, cichość, cierpliwość, znosząc jedni drugich i wybaczając sobie nawzajem, jeśliby miał ktoś zarzut przeciw drugiemu: jak Pan wybaczył wam, tak i wy! Na to zaś wszystko [przyobleczcie] miłość, która jest więzią doskonałości. A sercami waszymi niech rządzi pokój Chrystusowy, do którego też zostaliście wezwani w jednym Ciele. I bądźcie wdzięczni!”. Paweł zachęca chrześcijan do miłości, „która jest więzią doskonałości”. Wszystkie cnoty mają funkcjonować w klimacie wzajemnej miłości.


J 17, 14-23a

„Ja im przekazałem Twoje słowo, a świat ich znienawidził za to, że nie są ze świata, jak i Ja nie jestem ze świata. Nie proszę, abyś ich zabrał ze świata, ale byś ich ustrzegł od złego. Oni nie są ze świata, jak i Ja nie jestem ze świata. Uświęć ich w prawdzie. Słowo Twoje jest prawdą. Jak Ty Mnie posłałeś na świat, tak i Ja ich na świat posłałem. A za nich Ja poświęcam w ofierze samego siebie, aby i oni byli uświęceni w prawdzie”. Jezus prosi Ojca za swoimi uczniami znienawidzonymi przez obecny świat. Prosi o uświęcenie ich w prawdzie, by poznając prawdę wzrastali w miłości, by ich miłość była prawdziwa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz