poniedziałek, 21 sierpnia 2023

24.08.23

 

24.08.23


Ap 21, 9b-14

„I przyszedł jeden z siedmiu aniołów, co trzymają siedem czasz pełnych siedmiu plag ostatecznych, i tak się do mnie odezwał: Chodź, ukażę ci Oblubienicę, Małżonkę Baranka. I uniósł mnie w zachwyceniu na górę wielką i wyniosłą, i ukazał mi Miasto Święte – Jeruzalem, zstępujące z nieba od Boga”. Kościół jest łaską Bożą dla Jego wybranych. Jest piękny i wystrojony na „Oblubienicę, Małżonkę Baranka”.


J 1, 45-51

„Jezus ujrzał, jak Natanael zbliżał się do Niego, i powiedział o nim: Patrz, to prawdziwy Izraelita, w którym nie ma podstępu. Powiedział do Niego Natanael: Skąd mnie znasz? Odrzekł mu Jezus: Widziałem cię, zanim cię zawołał Filip, gdy byłeś pod drzewem figowym. Odpowiedział Mu Natanael: Rabbi, Ty jesteś Synem Bożym, Ty jesteś Królem Izraela! Odparł mu Jezus: Czy dlatego wierzysz, że powiedziałem ci: Widziałem cię pod drzewem figowym? Zobaczysz jeszcze więcej niż to. Potem powiedział do niego: Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Ujrzycie niebiosa otwarte i aniołów Bożych wstępujących i zstępujących na Syna Człowieczego. Natanael, określony przez Jezusa jako „prawdziwy Izraelita” poznaje Jezusa w wizji pod drzewem figowym i mówi do Niego: „Ty jesteś Synem Bożym, Ty jesteś Królem Izraela”. Jezus obiecuje swoim uczniom inną wizję: „Ujrzycie niebiosa otwarte i aniołów Bożych wstępujących i zstępujących na Syna Człowieczego”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz