środa, 23 sierpnia 2023

25.08.23

 

25.08.23


Rt 1, 1. 3-6. 14b-16. 22

„Oto twoja szwagierka wróciła do swego narodu i do swego boga - powiedziała Noemi do Rut - wracaj i ty za twą szwagierką. Odpowiedziała Rut: Nie nalegaj na mnie, abym opuściła ciebie i abym odeszła od ciebie, gdyż: gdzie ty pójdziesz, tam ja pójdę, gdzie ty zamieszkasz, tam ja zamieszkam, twój naród będzie moim narodem, a twój Bóg będzie moim Bogiem. Wróciła więc Noemi, a z nią była Rut Moabitka, jej synowa, która przyszła z ziemi Moabu. Przyszły zaś do Betlejem na początku żniw jęczmienia”. Wielka jest miłość Rut do teściowej, decyduje się na przyjęcie jej narodu i jej Boga, bo w ówczesnym rozumieniu, bogowie byli związani ze swoimi narodami.


Mt 22, 34-40

„Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe? On mu odpowiedział: Będziesz miłował Pana Boga swego całym swoim sercem, całą swoją duszą i całym swoim umysłem. To jest największe i pierwsze przykazanie. Drugie podobne jest do niego: Będziesz miłował swego bliźniego jak siebie samego. Na tych dwóch przykazaniach opiera się całe Prawo i Prorocy”. Jezus wskazuje na umiłowanie Boga, by mieć dla Niego czas, by poszukiwać Jego woli, by ją realizować. Umiłowanie bliźniego, by w Bogu szukać jego dobra, by prowadzić go do Jezusa, do zbawienia. Umiłowanie siebie, to nie egoizm, ale poszukiwanie w Bogu prawdziwego dobra i spokojna realizacja wszystkiego, co służy mojemu zbawieniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz