piątek, 4 sierpnia 2023

8.08.23

 

8.08.23


Iz 52, 7-10

„O jak są pełne wdzięku na górach nogi zwiastuna radosnej nowiny, który ogłasza pokój, zwiastuje szczęście, który obwieszcza zbawienie, który mówi do Syjonu: Twój Bóg zaczął królować”. Jezus i Jego apostołowie zwiastują przyjście Królestwa Bożego – Boga królującego i uszczęśliwiającego ludzi przyjmujących Go z wiarą.


2 Tm 4, 1-8

„Głoś naukę, nastawaj w porę, nie w porę, [w razie potrzeby] wykaż błąd, poucz, podnieś na duchu z całą cierpliwością, ilekroć nauczasz. Przyjdzie bowiem chwila, kiedy zdrowej nauki nie będą znosili, ale według własnych pożądań - ponieważ ich uszy świerzbią - będą sobie mnożyli nauczycieli. Będą się odwracali od słuchania prawdy, a obrócą się ku zmyślonym opowiadaniom”. Paweł uprzedza przed trudnymi czasami powszechnej apostazji, kiedy to ludzie odwrócą się od słuchania prawdy. Zachęca jednak Tymoteusza do gorliwego nauczania bo taka jest szansa w walce ze złem.


Mt 28, 16-20

„Jedenastu zaś uczniów udało się do Galilei na górę, tam gdzie Jezus im polecił. A gdy Go ujrzeli, oddali Mu pokłon. Niektórzy jednak wątpili. Wtedy Jezus podszedł do nich i przemówił tymi słowami: Dana Mi jest wszelka władza w niebie i na ziemi. Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody, udzielając im chrztu w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Uczcie je zachowywać wszystko, co wam przykazałem. A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, aż do skończenia świata”. Jezus ma pełnię władzy i posyła nas na poszukiwanie ludzi, którzy zechcieliby zostać Jego uczniami. Trzeba ich chrzcić i przekazywać nauczanie Jezusa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz